3770 Sajószentpéter, Semmelweis u.1/A
Hétfő | 8:00 - 17:00 |
Kedd | 8:00 - 17:00 |
Szerda | 8:00 - 17:00 |
Csütörtök | 8:00 - 17:00 |
Rólunk
A Kalán Tanodák 2014 óta működnek Borsod-Abaúj-Zemplén megyében több telephellyel, Miskolcon és Sajószentpéteren. Miskolc, azon belül a Vasgyár az esélyteremtés gondolatával jött létre és maradt is ez a profil , küldetéstudat az évek során. Sajószentpéteren pedig vidéki helyszínen, egy jóval visszafogottabb, hagyományos értékrenddel rendelkező városban innovatív elemként jelenik meg a tanodánk. A vasgyárban , komplex zenei tehetségfejlesztéssel próbálunk esélyt teremteni azoknak a hátrányos helyzetű gyerekeknek, akik szegregációból érkezve, sodródva a napi problémákkal, kilátástalannak látják a mindennapi életüket.
Tanodánkba 30 fő tanuló jár rendszeresen, akiknek mindennapos étkezést biztosítunk. 5 fő szakember, akik sokféle és különböző műveltségterületet lefedő képzettséggel rendelkeznek, ezáltal is színesítik a tanodák mindennapi életét.
Az elmúlt évek során megtapasztaltuk, hogy szükség van a tanodai szolgáltatásunkra Sajószentpéteren is. A város három szegregátummal is rendelkezik és a 12 ezer fős településen egyedüli tanoda szolgáltatóként csak a Kalán Tanoda működik. Célunk továbbra is jelen lenni Sajószentpéter város közösségi életében, munkánkkal a családok helyzetének javítása, gyermekeinek az esélyegyenlőség biztosítása. Esélynövelő szerepünk, szolgáltatásunk és a személyes gondoskodást nyújtó feladatok prioritásként jelenik meg a tanodai munkánkban. Célunk a személyiségfejlődés komplexitását szem előtt tartva, a társadalmi perifériára szorult családok és a gyermekek támogatása, segítése, fejlesztése. Az iskolai oktatás kiegészítésén és segítésén túl, továbbra is a szociális kompetenciák fejlesztése, az életpálya segítése, kultúraközvetítéssel és közösségépítéssel határolva. Feladatunk a tanodában és a tanodán kívül az integráció megvalósítása, a társadalmi környezet érzékenyítése, a tolerancia és az empátia növelése. A településen működésünk példaként szolgál a társadalomnak, hogy egy kis településen is van kiút, lehet esélye egy mélyszegénységből jött gyermeknek.
Tanodai jó gyakorlatunk alappillére: digitális kompetencia fejlesztés, élménypedagógia, egyéni bánásmód