Magyarországi Tanodahálózat Egyesület

Kompánia Tanoda

1211 Budapest Kossuth Lajos utca 22.

kompania@kompania.hu

Hétfő 13.00-19.00
Kedd 13.00-19.00
Szerda 13.00-19.00
Csütörtök 13.00-19.00
Péntek 13.00-19.00
Szombat Zárva
Vasárnap Zárva

Rólunk

Kompánia Alapítvány - Kompánia Tanoda

A Kompánia Alapítvány 1997-ben jött létre azzal a céllal, hogy tevékenységével hozzájáruljon a fiatalok veszélyeztetettségének csökkentéséhez, lelki egészségük, önismeretük fejlesztéséhez.  A Kompánia Alapítvány 2012-ben 23 iskolával és 2 gyermekotthonnal ápolt aktív kapcsolatot, 2013-ban pedig csatlakozott a Sajátos Nevelési Igényű Tehetségeket Segítő Tanács munkájához is.

Elsősorban a szociálisan vagy szociokulturálisan hátrányos helyzetű gyermekek tehetségének fejlesztésével, azonosításával és tanácsadásával is foglalkozunk, többek között általános iskolás, mentális- (viselkedés és emocionális zavarral-, figyelem és aktivitás zavarával küzdő, enyhe értelmi fogyatékos… stb.) és/vagy egészségügyi problémával (diabetes, arthritis, agydaganat… stb.) küzdő gyermekek esetében. 

Tanodánk célja, hogy felzárkózási lehetőséget nyújtson az iskolarendszerben nehezen, illetve rosszul teljesítő 7-16 éves gyerekek számára.

A Tanodában a kora délutáni órákban (14:00-16:30) mentoraink vezetésével tanulószoba működik. A házi feladatok elkészítésén túl egyéni fejlesztéseket, korrepetálást, számítógép-használatot biztosítunk. Délutánonként (16:30-19:00) a gyerekeket érdeklő, mozgósító, ugyanakkor személyiségfejlődésüket elősegítő foglalkozásokat tartunk, a főzőklubtól a filmklubig, az angol nyelv gyakorlásától a magyar történelem játékos tanulásáig. A tanulástámogatás és szabadidős programok mellett rendszeres pszichológiai konzultációt és gyógypedagógiai fejlesztést is biztosítunk a gyerekek számára.

Tanodánk 2013. augusztusában nyitotta meg kapuit. Munkánk eredményeképpen évente 60 szociálisan hátrányos helyzetű gyermek képes belül maradni az oktatási hálón, felsőbb osztályba lépni, valamint tanulmányait eredményesen elvégezni vagy iskolai végzettséget szerezni.

A gyerekekkel végzett munkánkba lehetőség szerint a szülőket is bevonjuk, számukra is biztosítunk pszichológusi konzultációs alkalmakat, csoportfoglalkozásokat, családi kirándulásokat.

Az egyénre szabott figyelem és az érzékenyítés szempontjából is fontosnak tartjuk, hogy munkánkba bevonjunk önkénteseket, egyetemista hallgatókat és vállalati csapatokat. Hisszük, hogy ezek a kapcsolódások, mind a gyerekeknek, mind az önkénteseknek egyedülálló lehetőséget biztosítanak a fejlődésre, a társadalom különböző csoportjainak a megismerésére/megértésére.