8800 Nagykanizsa, Csengery út 117/16.
Hétfő | 13:00-18:00 |
Kedd | 13:00-18:00 |
Szerda | 13:00-18:00 |
Csütörtök | 13:00-18:00 |
Péntek | 13:00-18:00 |
Rólunk
A Demokratikus Roma Vezetők Egyesülete évek óta működteti a Nagykanizsai „Lumina-Lámpás” Tanodát, mely többségében hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztését, gondozását látja el. A tanoda elsődleges célja a tanulók iskolai sikerességének elősegítése, támogatásuk abban, hogy reális célokat tűzzenek ki maguk elé és ezek megvalósításában segíthessük őket. Fontos, hogy a képességeiket, lehetőségeiket szem előtt tartva minden segítséget megkapjanak ahhoz, hogy a lehető legtöbbet legyenek képesek megvalósítani „álmaikból”.
Tanodánk 4 fő mentor-pedagógussal működik, egy fő ifjúságsegítő és egy pedellus-asszisztens foglalkozik a gyermekekkel. Napi szinten az alapkészségek fejlesztése folyik, melynek célja a feltárt lemaradások tervszerű felszámolása egyéni és kiscsoportos formában, fejlesztő pedagógus/ mentor tanárok és az ifjúságsegítő közreműködésével. A logikai gondolkodás, a matematikai alapműveletek megerősítése is kiemelt feladatunk, melynek fejlesztését több célzott irányból valósítjuk meg. A humán és reál szakos pedagógus kollégáink támogatásával tantárgyi felkészítés is zajlik az iskolai tanulási kudarcok, valamint a hiányzásból adódó lemaradások kezelése érdekében.
A továbbtanulás, pályaválasztás, életpályaépítés támogatása többféle foglalkozás mentén valósul meg, mindezen foglalkozások célja a tanulók képessé tétele, egyéni elképzeléseik és lehetőségeikhez mérten megfelelő tudatos és tervszerű életpálya kialakítására.
Tanodánk az alábbi tevékenységi formákkal teszi mindezt lehetővé: kéthetente pályakép címmel és alkalmanként 2 órás időtartamban foglalkozások valósulnak meg, a tanulók jövőkép megalapozása, reális jövőkép kialakítása, fejlesztése, támogató együttműködés kialakítása, segítségnyújtást célzó foglalkozásokkal.
A szabadidő hasznos eltöltését biztosítja a kéthetente megvalósuló Élmény-tár elnevezéssel megszervezett alkalmanként 2 órás foglalkozások, melynek célja, hogy a tanulók kézműves tevékenységek és közös játék tevékenységeken keresztül élhessék meg alkotó kedvüket, új ismereteket szerezzenek, illetve gyakorlati tevékenységeken, közvetlen tapasztaláson keresztül személyes készségeik fejlődjenek.