Magyarországi Tanodahálózat Egyesület

Rév Tanoda Novajidrány

Rólunk

Rév Egyesület - Rév Tanoda Novajidrány

B-A-Z Megyei Romák Érdekvédelmi Egyesülete (Rév Egyesület) 2000. évben alakult meg.
Általános célunk: A társadalmi együttélés támogatása a hátrányos helyzetű, főként roma közösség esélyegyenlőségének biztosításával.
Borsod-Abaúj-Zemplén Megye cigány lakossága és közösségei számára, érdekvédelmi és szabadidős tevékenységek nyújtása nevelési-oktatási-képzési, foglalkoztatási és kulturális programok megvalósításával. Tevékenységeink horizontális célja: a cigány etnikum politikai gazdasági és kulturális érdekeinek képviselete, érvényesítése.

A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Romák Érdekvédelmi Egyesülete Méra/ három településen RÉV TANODA MÉRA; RÉV TANODA FORRÓ; RÉV TANODA NOVAJIDRÁNY elnevezéssel működtet közel két évtizede tanodát. Minden településen biztosított a tárgyi és személyi feltétel; heti rendszerességgel tartjuk a gyermekek számára az iskolai lemorzsolódást megelőző programokat, elsősorban a két alapkompetencia (matematika, szövegértés) fejlesztését, valamint a tanulmányi eredmények javítását célozzuk; és az egyéni fejlesztés során további lehetőség nyílik minden gyermek komplex fejlesztésére.

A művészeti és roma népismeret, valamint irányított szabadidős, játék tevékenységek során az egyén és közösségformálás, csoportkohézió kialakítását és erősítését segítjük elő.  A művészeti nevelés során különböző anyagokat, technikai eljárásokat ismerhetnek meg; megmutatva a roma kultúra hagyományait, sajátos szín- és forma világát is. Az egyéni képességhez igazodó középfokú iskolaválasztást, tudatos életpálya-építést is a heti rendszerességű pályaorientációs foglalkozások, szakmaismereti játékos feladatok, önismereti játékok, filmek, volt tanodásaink és önkéntesek szakmabemutatóival valósítjuk meg. Megállapodással rendelkező gyermek részére egyéni fejlődést támogató motivációs tervet (EFTMT) készítünk az állapot mérés elvégzésével és kiértékelésével, melyhez a be- és kimeneti méréseket a kollégák saját maguk állítják össze.   

A nagy életkori különbségek miatt, és a minél személyre szólóbb egyéni fejlesztések érdekében, igyekszünk minél többször kiscsoportos formában megtartani a foglalkozásokat. Segítjük a szociális készségek gyarapodását, hogy a gyerekek képesek legyenek erősségeikre építve a gyengeségeiket javítani. A Tanodáink nyitottak, a foglalkozásokon részt vehetnek olyan gyermekek is, akikkel nincs megállapodásunk.  Az IKT eszközök mértékkel való „gépezés”-ét, pozitív hasznát hangsúlyozzuk a gyermekek és szülők számára, a gyors kommunikáció érdekében zárt facebook-os csoportot mi is használunk. A mentorálást a foglalkozásvezetők végzik, családlátogatásokról családlátogatási naplót készítenek. A Nyitott tanodai napok megtartásával a tanodaszolgáltatás széleskörű megismertetésére kerül sor, több olyan programot szervezünk, ahová a tanodás gyermekeink osztálytársait, szüleit, nagyszüleit, testvéreit, iskolai pedagógusait, az együttműködő partnereket is meghívjuk. A Családi közösségi programokon a játék, beszélgetés, vidám közös időtöltés a fő célunk; az együttlét, a családi béke, a közösen töltött idő, az átélt élmények, még szorosabbá fűzik az emberi kapcsolatainkat.

A gyermekeknek az ingyenes szabadidős programok megszervezése során lehetőségük van olyan helyekre eljutni, melyeket a családok anyagi helyzete nem tesz lehetővé: színházba, mozilátogatáson, kiránduláson, strandon szoktunk részt venni. Nyáron napközis táborban vehetnek részt, ahol a zene, tánc, ének, keresztrejtvény, vetélkedők, kreatív foglalkozások mellett egyéb témák (pl. közlekedés, hulladékgazdálkodás, pénzkezelés, néphagyományok stb.) feldolgozására is sor kerül. A tanodai foglalkozásokon, valamint a nyitott- és külsős programokon, táborban uzsonnát, étkezést biztosítunk. A gyermekek rendszeresen, szívesen és örömmel vesznek részt a foglalkozásokon; egyéb programjainkba is aktívan kapcsolódnak be, melyek jó hangulatban valósulnak meg.